آموزش تشخیص خرابی درام

درام یکی از قطعات دستگاه کپی شارپ است که در دراز مدت، احتمال بروز خرابی در آن وجود دارد.

آموزش تشخیص خرابی درام

درام دستگاه کپی شارپ در صورت خرابی امکان تعمیر و تعویض دارد؛ تشخیص این موضوع یعنی تشخیص ضرورت تعمیر یا تعویض درام نیاز به بررسی دستگاه توسط کارشناسان تعمیر درام فتوکپی شارپ دارد. نوع درام در دستگاه های کپی سیاه و سفید با دستگاه های کپی رنگی متفاوت است و این موضوع می بایست در تعمیر این قطعه مدنظر قرار گیرد. در صورتی که میزان خرابی یونیت درام drum unit بالا بوده و امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد، می‌بایست قطعه جدیدی جایگزین آن گردد. سرویس های مرتبط با تعمیر درام فتوکپی شارپ، می بایست صرفاً به دست تعمیرکاران و کارشناسان مجرب نمایندگی تعمیر دستگاه کپی شارپ انجام پذیرد. در غیراینصورت به دلیل دستکاری‌های نابجا، امکان بروز خرابی‌های دو چندان و اختلال در سایر قطعات این دستگاه و عملکرد آن وجود دارد.
در مورد خرید درام نیز باید توجه داشت که حتما درام اصلی خود دستگاه تهیه و بر روی آن نصب شود. در صورت نیاز به دریافت مشاوره های بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با کارشناسان ما در نمایندگی فتوکپی شارپ تماس بگیرید.

نکات مهم در تعمیر یونیت درام فتوکپی شارپ

درام یکی از اصلی ترین قطعات دستگاه کپی شارپ است که وظیفه انتقال تونر بر روی کاغذ را دارد.
درام دستگاه کپی در صورت خرابی امکان تعمیر و تعویض دارد و تشخیص این موضوع نیاز به بررسی آن توسط کارشناسان تعمیر یونیت درام فتوکپی شارپ دارد. اگر درام دستگاه کپی اصلی و اورجینال شرکت سازنده نباشد هم باعث مصرف بالاتر پودر کارتریج ، دولوپر و هم باعث افزایش فشار وارد شده به دستگاه می گردد.
تفاوت درام دستگاه کپی و پرینتر مربوط به نحوه انتقال تصاویر به درام است.
یک درام با کیفیت دستگاه کپی با اینکه ممکن است اندکی گران تر باشد ولی به دلیل اینکه نیازی به تعویض مکرر درام نخواهد داشت. می تواند در طولانی مدت باعث صرفه جویی در زمان و هزینه خرید مواد مصرفی ماشین های اداری شود. به طور کلی درام دستگاه های کپی را باید پس از هر 30 هزار بار چاپ تعویض کرد. در صورت نیاز به دریافت مشاوره های بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با کارشناسان ما در نمایندگی فتوکپی شارپ تماس بگیرید.

“نشانه خرابی درام دستگاه کپی شارپ را بشناسید”

 

 خط عمودی مستقیم و بسیار نازک در تمام طول صفحه:
در صورت مشاهده این نشانه در صفحات چاپ شده‌تان، می‌توانید احتمال دهید که درام فتوکپی شارپ خراشیده شده است.
این خراش ممکن است به دلیل برخورد درام با یک جسم خارج و یا ناشی از تونر روی وایپر بلید باشد که در هنگام چرخش، اطراف درام را به شکل یک حلقه می‌خراشد.
سرویس‌های تخصصی مرتبط با رفع این اشکال از طریق تماس با نمایندگی تعمیرات فتوکپی شارپ قابل دریافت است.
 تکرار نقطههایی به طور مساوی:
این نشانه نیز می‌تواند دال بر خراشیدگی درام باشد.
چاپ نقطه‌هایی به صورت مساوی بر روی صفحه معمولاً به دلیل وجود خراش‌هایی اتفاق می‌افتد. فاصله نقاط مشاهده شده بر روی برگه، به محیط پیرامون درام بستگی دارد اما این تعداد معمولا 3 مورد است.
در صورتی که پین هول ‎های ایجاد شده توسط یک جسم خارجی ایجاد شده باشند (خشک شدن تونر روی درام) می ‎توان با استفاده از یک پنبه و الکل ایزو پروپیل آنها را رفع کرد.
سرویس‌های تخصصی مرتبط با رفع این اشکال از طریق تماس با نمایندگی فتوکپی شارپ قابل دریافت است.
 اتصال لکه‎های تونر در سراسر صفحه به صورت عمودی: 
در صورتی که درام دستگاه کپی در معرض نور خورشید قرار گیرد، این اشکال در فرآیند چاپ ایجاد خواهد شد.
همانگونه که می‌دانید قرار دادن درام در معرض نور مستقیم برای مدت زمان طولانی، باعث آسیب به پوشش آن می‎شود.
لکه های تونر مشاهده شده سراسر صفحه به محیط پیرامون درام بستگی دارد اما این لکه‌ها معمولاً 3 مورد هستند.
 خطوط نازک در صفحه با فاصلهای مساوی از یکدیگر:
 در صورتی که این خطوط نازک به اندازه محیط پیرامون درام از هم فاصله داشته باشند، احتمالاً پوشش درام توسط وایپر بلید خراش داده شده است. این موضوع معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که وایپر بلید بر روی درام در حالت استراحت است (یعنی زمانی که از دستگاه فتوکپی استفاده نمی‎کنید)مورد دیگری نیز که می‌تواند سبب این اتفاق گردد، گرما است.
سرویس‌های تخصصی مرتبط با رفع این اشکال از طریق تماس با نمایندگی تعمیر کپی شارپ قابل دریافت است.
مشاهده زمینه خاکستری در سمت راست یا چپ صفحه:
این اشکال به دلیل شکل ظاهری آن، گاه با عنوان شن باد خورده نیز یاد می‎شود.
معمولاً به دلیل نازک شدن پوشش درام دستگاه کپی اتفاق می‌ افتد.
سرویس‌های تخصصی مرتبط با رفع این اشکال از طریق تماس با نمایندگی فتوکپی شارپ قابل دریافت است.

   استانداردهای سرویس درام فتوکپی شارپ

نکته‌: این قطعه به شدت حساس و آسیب‌پذیر است و نباید به آن دست زده شود.

سرویس‌های تخصصی مرتبط با رفع این اشکال از طریق تماس با نمایندگی فتوکپی شارپ قابل دریافت است.
دیگر آنکه این قطعه به دلیل حساسیت بالا نباید در معرض گرما و نور شدید قرار گیرد. مورد شایان ذکر دیگر آن است که سرویس‌های مرتبط با تعمیر و تعویض درام فتوکپی شارپ می‌بایست صرفاً توسط کارشناسان و تعمیرکاران این حوزه انجام شود.
اگر کاربر جهت تعویض درام اقدام کند باید این کار را حتما در محیط بسیار کم نور انجام دهد. به علاوه میزان دمای محیط نیز باید متعادل باشد

 نکته: برای تمیز کردن درام نباید از هیچ تمیزکننده و روغن های لکه گیری و استفاده کرد.

نمایندگی کپی شارپ

با توجه به گستردگی خدمات ارائه شده در نمایندگی مجاز شارپ ، توجه، دقت و تمرکز بر خدمات ارائه شده، جز با ایجاد واحدهای تخصصی امکان‌پذیر نبوده است. در مرکز تعمیرات شارپ خدمات تخصصی مرتبط با هر محصول صرفاً در پارت مخصوص به همان محصول ارائه می‌گردد. شما کاربران گرامی بسته به نوع دستگاه خویش، پس از ورود به نمایندگی مجاز شارپ به واحد مربوطه راهنمایی شده و خدمات تخصصی مورد نیاز خویش را دریافت می‌کنید. در هر یک از واحدهای ارائه دهنده خدمات، کارشناسان متخصصی حضور دارند که راهنما و پاسخگوی شما کاربران گرامی در زمینه اختلالات ایجاد شده در دستگاه و شیوه رفع آنها خواهند بود.
“با ثبت دیدگاههای خود ما را در ارتقاع هر چه بهتر آموزش تشخیص خرابی درام یاری نمائید”

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
error: Content is protected ... !!! اگر نیاز به مشاوره دارید می توانید تماس بگیرید 88476352 - 88476353